Att leva livet till bredden



Att leva livet till bredden med plattan i mattan har min man fått lära sig under de 13 år han funnits vid min sida. 
Ständigt nya idéer, projekt och grejer som ska genomföras. Folk blir ofta stressad över mitt tillsynes fullspäckade liv.
Att ständigt vara uppkopplad men ändå kunna koppla av är en bedrift jag har.
Att kunna se nya vägar, nya möjligheter och nya produkter får mig att vilja gå framåt. Jag känner mig levande och nyfiken.

Så för fem månader sedan hände något livsomvälvande. Tre små sötnötar klev in i vårt fullmatade liv som många av er vet och vände upp och ner på vår tillsynes fullsatta värld. 
Anknytning, anpassning, sammanfogning, omställning, omprioritering...jag tror ni fattar. 

Plötsligt blev jag trebarnsmamma med allt vad det innebär. 

Stanna upp, trycka på paus och reflektera. Nu kom det en uppgift med stort ansvar. Något vi längtat efter länge. Men visste vi vad vi gav oss in i?
Självklart inte helt och fullt. 

Orken tryter, kärleken fylls på, känslor som åker berg-och dalbana, stunder man vill stanna kvar i för alltid. Precis som för vilka andra föräldrar som helst. 
Största skillnaden är att vi har missat 4,5 år ur vårt äldsta barns liv samt 1,5 respektive 2,5 år av de andras liv. År av livshändelser som utveckling, förluster, sorg och glädje. 
Vi har en bit kvar till att vara en sammansvetsad familj men vi är på god väg. 
Kärleken övervinner allt! 

Fru Lund har minst lika många projekt som snurrar i huvudet. Tillskillnad från tidigare så stannar de flesta i huvudet. Vilket är en utveckling i sig. 😉
Men några spännande vägar har jag ramlat in på. 💃🏼

Fortsättning följer...


Kommentera här: