80-talets största miss, syskon skulle med in på förlossningen

Nåt jag skulle vilja nämna är varför vi valt att träda fram i ljuset med vår ofrivilliga barnlöshet som inte bara är medicinskt utan det har visat sig att jag har varit livrädd att föda barn. Vi hoppas att du som går med samma tankar eller medicinska skäl tar tag i din dröm. Åtminstone gör en utredning och se vilken väg du ska ta för att få bli mamma eller pappa. 

Jag har fått svaret berättat för mig uppe i Gällivare för någon vecka sedan. Detta hjärnspöke som etsade sig fast och har följt mig hela livet sedan 80-talet då syskon plötsligt skulle följa med in i på förlossningen. Vilket jag oxå gjorde när min lillebror föddes. Tala om traumatisk upplevelse. Inte bara att min bror föddes med navelsträngen runt halsen utan jag fick se allt blod som fick mig att tro att mamma skulle dö. Jag var tre år! Jag minns det som igår.
Det blev till ett hjärnspöke som övertygat mig att jag inte ville ha barn. Att jag var rädd för barn. Jag höll mig på armlängds avstånd från dessa små varelser fram tills den 30 maj 2001 när första av mina tre älskade syskonbarn kom. Där och då kände jag inget annat än kärlek. 
Idag 14 år senare är kärleken starkare än någonsin och det värmer ens hjärta när det kommer små hjärtan och "jag älskar dig moster" meddelanden via alla tänkbara sociala medier. 

Kärleken övervinner allt! Nu har jag fått den stora gåvan, dragit den högsta vinsten att få bli mamma till inte bara ett barn utan tre. 
Störst av allt är kärleken! 👶🏻👧🏻👧🏻💕



Kommentera här: