Det försvunna dokumentet (uppdatering adoption)

Förkortad version av veckans händelse. 
-En tur till UD för att stämpla två dokument som advokaten missat att signera.
-Tre turer turer till Taiwanesiska ambassaden då de först påstod att vi betalt för lite för de dokument som skulle stämplas. Sen försvann plötsligt ett av de viktigaste dokumenten. 
Vi gjorde en plan B i all hast med nytt dokument från Barnens vänner (organisationen i Sverige) som Clas skrev under och skulle skicka ner till mig via en kollega. 
Detta skulle innebära att jag skulle få leta upp en Notarius Publicus i Stockholm som skulle kunna stämpla pappret på en gång. En tur tillbaka till UD (som bara har öppet 9-11). För att slutligen ta det till ambassaden och få sista stämpeln. 

Jag gav inte upp då jag var övertygad om att jag lämnat in just det dokumentet. En tanke som slog mig var att det pappret kunde ha hamnat bland kopiorna som jag oxå lämnat in. Så jag bad att få titta på kopiorna. (Vilket jag aldrig fick)
Jag satt tålmodigt (inte likt mig) och väntade. Efter 50 minuters letande kommer dem med pappret. Tack och lov. Jag förstår att det är en kultur grej att de inte får tappa ansiktet så jag tog på mig det hela och sa att det var mitt fel.

Lugn och fin... 😆 Nu kunde jag andas ut! 

Skickade upp dokumenten till Clas som i sin tur tog dessa till Barnens Vänner som i sin tur skickade bunten till Taiwan i torsdags. Yey!!!!! 👏🏻👏🏻👏🏻

Nu är det bara att vänta på ett datum, alltså dagen vi ska upp i tingsrätten i Taipei. Oj så vi längtar. Nu är vi närmre än någonsin att få hämta våra tre små guldklimpar! 💕👶🏻👧🏻👧🏻💕

Åter igen tusen tack för gåvorna som kommer in! Ni är underbara. 

Hittills har vi betalt drygt 300 000kr (plus plus). 37000kr av dessa är gåvor. Tack snälla!
När vi får reda på det efterlängtade datumet det så kallade resebeskedet ska vi betala in ytterligare 50 000kr. Så vi är tacksamma för alla gåvor som kommer in. Många bäckar små bildar en stor å. 💞

-—-----------------💕💕💕💕💕💕💕
Till dig som är ny på bloggen. Detta är vad som sker i vårt liv.⤵️🚸👨‍👩‍👧‍👧👶🏻

Adoption är det som fyller vårt tankeliv just nu. Vi fick ett omvälvande samtal den 24/4-15 där vår förväntan om ett barn plötsligt visade sig skulle tredubblas. 
Vi ska i höst bli föräldrar till tre fantastiska syskon från Taiwan. De är ett, två och snart fyra år gamla. 
Vi har fått mottaga fantastiska gåvor i form av kläder, skor, leksaker, cyklar, barnvagnar, pengar etc. Vi riktar ett stort och varmt och kärleksfullt tack till er alla.

Om du vill stå med oss i detta och stötta ekonomiskt så kan du swisha din gåva till 070-6624239. Du kan även göra en överföring till 8264-4 631073566.

Tack för din gåva som gör det möjligt för oss att ge dessa tre barn en ny start i livet och ett hem! 
🌸💕👶🏻👧🏻👧🏻💕🌸



Kommentera här: