Etapp 5 Sveg (Remmen)

Jag har inte kört en meter under hela resan hittills. Närmare bestämt 285 mil. Vi har ca 80 mil kvar innan vi är tillbaka på vår gata i byn. Oförskämt pigga när vi nu närmar oss Sveg med stormsteg, 7 mil kvar. Vi fick just höra att stugan är bäddad och fikat framsatt.  Imorgon blir sista etappen och Clas är skyldig att stanna på minst två loppisar efter vägen. Det var dealen när vi stannade till vid mc shopparna. Så jag väntar med spänning. :) Ett kallt konstaterande är att det var en mycket tråkigare väg att köra (E45) än Norgevägen men grymt mycket fortare gick det.  Då det inte fanns en tillstymmelse till internetuppkoppling i Remmen så kunde jag inte lägga ut det jag skrivit på väg dit. Clas morbror Yngve och hans fru Pia tog emot oss när vi rullade in vid 23. vi fick ett varmtvälkomnande av Ludde som inte var så liten, St Bernard. Jag som är smått rädd för hundar gömde mig bakom Clas när Lydde kom springande mot oss. Vi fick installera oss i stugan sen satt vi och pratade till efter ett. Lite sovmorgon och surrande fram till tolv snåret sen var det verkligen dax att börja rulla norr ut. Så i skrivande stund har vi hunnit köra tio mil från Remmen. Nu är vi på jakt efter Loppisar. Clas gör allt för att förklara bort varför han inte svängde in (missat två). Snart drar jag i kryckan. ;) Enligt navigatorn kommer vi vara framme vid halv tio ikväll.

Kommentera här: