Nytt Jobb!!!! igen!!!

Haha...jag har fått mitt tredje jobb!
Nu finns jag även på OKQ8...och vet ni...igår när jag kom till jobbet presenterade sig en av mina nya arbetskamrater sig för mig! Jag hörde att han var från Pitetrakten och hans röst påminde om någon annans. Han frågade vars jag är i från och jag sa Jokkmokk. Han sa att han var från Pite och då  bemötte jag det med att jag och Clas hade bott där. Då höjde han på ögonbrynen...Hehe...Det visade sig att det var Kenneth Sandströms son Marcus!!!!
Är inte Guds vägar coola!?

Jag hade nämligen lämnat in ansökan på OKQ8 här i Gottsunda där vi bor. Chefen här skickade över min ansökan till chefen på OKQ8, där jag nu jobbar, för att han sökte personal och jobbet var mitt! På mindre än tre dagar var det klart...ett vikariat fram till att bibelskolan är färdig...passar mig ypperligt...och tiderna går att anpassa efter skolan så underbart!!!!

Så kan det gå när man förtröstar sig på Gud och vågar lita på att Han har en lösning för varje situation.

Så folks...kasta er ut i armarna på Gud han har en plan för var och en av oss! Vet du inte vad du ska göra nästa år så gå bibelskola...jag lovar dig att det kommer förvandla ditt liv!!!

God Bless!!!!

-Stina-

Kommentarer:

1 Kenneth Sandström:

Hej på er.
Kul att ni börjar komma till rätta i Uppsala.
Jag tycker som du Stina att Gud har "coola vägar"..
Hoppas att du och Marcus kan komma överens i teologin , han är ju en sån där "Vineyardare"...
Nästa gång jag är i Uppsala ,ska jag försöka höra av mig till er.Jag saknar er och tänker ofta på er..Här uppe i Piteå händer det spännande saker,folk är väldigt öppna och frågande ang. andliga/existensiella frågor.
Idag så ringde en pizzarestaurang ägare som är muslim till mig och sa att han funderade på att bli kristen , men jag vet så lite om Jesus....
Vi beslöt att jag ska träffa honom och hans personal nästa vecka och planera in några bibelstudier/samtal på pizzerian...
Problemet är ju inte att få folk att bli intreserade av Jesus,däremot att hitta en församling som "pallar med" sökande muslimer..!!

Ha en bra fortsättning på era liv och "Herren välsigna er och bevara er,herren låter sitt ansikte lysa över"...o.s.v.

Kommentera här: