En riktig snögubbe


Vi har snart varit hemma i två månader och jag fascineras över hur fort de snappar upp språket. 
Nu pratar dem mer svenska än kinesiska när de leker med varandra. 
Här om dagen när jag och äldsta var och handlade tog hon en barnkundvagn och ropade i samma veva "vänta då mamma". Sen gick munnen i ett. 
Igår presenterade hon sig själv och syskonen för mattläggaren. 😂
Å gissa om det var spännande när rörmokaren (en barndomsväns bror) var här och fixade läckan i avloppsröret. Alla tre hängde över ryggen på honom. 

Idag åkte vi skoter på det på tok för tunna snötäcket. Clas lade sig på backen utanför skotern och alla tre började kasta snö på honom. Äldsta ropade "snögubbe, snögubbe". Helt riktigt då han blev full av snö min älskade gubbe. 😍☃
Vi åkte till café 4 u, för fredagsmys med pizza. I bilen på väg hem säger äldsta att hon är trött. Jag bekräftar det och säger att snart är vi hemma och då ska vi sova. 
"Neeeej, inte hem" utbrister hon. 
Nähä, svarar jag. Vart ska vi då?
Till Lule, svarar hon då. 
Sötnöten!
Hon gillar tydligen att shoppa, 4 år gammal. 
Kommer man från en stad med 2,6 miljoner invånare förstår jag att man blir "trött" på tystnaden och känner sig rastlös i en by med ca 1700 personer. ❤️
Nu vill vi verkligen ha mer snö så vi kan åka på längre turer med skotern. 

Trevlig helg alla glada!
❤️👧🏻👧🏻👶🏻❤️





Kommentera här: