I nöd och lust

Kan kärleken ta slut?
Vi har alla våra helt egna erfarenheter, känsloliv, relationer, värderingar och idéer. Vad som är rätt och funkar i mitt liv kanske inte fungerar för någon annan. Ett misslyckande för mig kanske inte är det i dina ögon. 
För 12,5 år sedan mötte jag en spännande kille. Som ett halvt år senare friade till mig uppe på toppen av Ruotevare för att sedan trä på den andra ringen på mitt finger 10 månader senare. 

I nöd och lust. 
Vad innebär nöd? 
Vad innebär lust?
Å tills döden skiljer oss åt?

Nöd för mig är när vi vandrar genom öknen, vi har det torrt, solen bränner och livet sakta upplevs torka ihop helt. Det är svettigt och varje steg vi tar känns som hundra. Vi lever i en relationsmässig misär där avsaknad av närhet är total.

Lust där emot är ju en härlig känsla och så mycket lättare att handskas med.  Det sägs att lust är förknippad med kroppslig njutning men även intellektuell stimulans. Så den intellektuella stimulansen skapar hos oss en tillfredställelse. Här kan verkligen våra olikheter krascha eller byggas upp. Lust för mig kan skilja sig enormt mot vad som är lust för dig.


Jag är inte lika kär i Clas nu som jag var då för 12,5 år sedan. Vi är olika, vi är varandras motsatser men vi bygger på samma grund och med samma värderingar går vi genom livet tillsammans. Han är min absolut bästa vän och vi har valt att ta oss igenom nöden tillsammans. För oss har hittills det jobbigaste varit den ofrivilliga barnlösheten som å ena sidan varit jobbig å andra sidan är vi enormt tacksamma över att vi får adoptera. Vilket var vår vilja från början. Vi var lite sega att fatta beslutet.
👶🏻👧🏻👧🏻 
I söndags var vår 12:e förlovningsdag och jag ser fram emot många många fler. Inte för att vi minns dem just då de infaller men att titta tillbaka på den dagen då höstvinden ven och nysnön täckte marken. Han med stort H ställer sig på knä framför mig och ser in i mina tårfyllda ögon och ger mig den finaste kärleksförklaring som ingen annan människa någonsin har givit mig. Han visste inte där och då vad han gav sig in i. Ni som känner mig förstår vad jag menar. Trots det står han troget kvar även om han tidigt fick lite gråa hår. 😉 

I nöd och lust har vi följts åt på livets strapatser och nu går vi en ny fas till mötes. 

Jag är kärare än någonsin i min bästa vän tillika äkta make. Tills döden skiljer oss åt när varken lusten eller nöden gör det. 4ever n ever darling! 😘

💕👶🏻👧🏻👧🏻💕
Nu går vi in i en ny fas i livet med spänning och förväntan. 

Kommentarer:

1 Robex Lundgren:

fin bild

Kommentera här: