Att bli mamma en skräckblandad förtjusning

Idag är det morsdag. Om ett år blir jag förhoppningsvis firad jag också. 😉 För om ett år är vårt hus fyllt av tre små sötungar och jag kan kalla mig mamma. 👶🏻👧🏻👧🏻

Ibland skrämmer tanken mig att jag ska bli mamma. Kommer jag räcka till? Kommer jag göra rätt? Tänk om dem inte tycker om mig. Kommer jag vara nog mycket närvarande?
Ja jag oroar mig i onödan. Men när man träffat på mammor som med sina ögon utrycker skräck när jag berättar att jag ska bli trebarnsmamma i ett nafs så blir jag fundersam. Hur ska det gå? Tar jag för lätt på detta?

Nu talar jag ärligt och öppet men innerst inne är jag inte orolig. Utan det är som det brukar, dem yttre omständigheterna eller i detta fall, andra människor som får mig att fundera. 
Det kommer ordna sig det vet jag. Jag är övertygad att det kommer gå bra för att jag har viljan att det ska göra det. Jag kommer göra mitt bästa utifrån mina förutsättningar.

I fredags lämnades de sista dokumenten till advokaten som ska sätta sitt sigill på dessa. Sen blir det samma runda som ansökan, först UD och till sist ambassaden. 
Domaren i Taipei kommer sedan att ge oss ett datum när vi får komma till tingsrätten. Det är själva slutgiltiga resebeskedet som det kallas. Vanligt vis dröjer det ca 5 månader från att kontrakten skickats till landet. Det vill säga november. Så min dröm kommer gå i uppfyllelse mest troligt, att få fira jul med sötungarna.

Till dig som vill stå med oss ekonomiskt i detta så kommer uppgifterna här.
Konto 8264-4 631073566
Swisch 070-6624239

Totalt har det kommit in 25671kr och massor med leksaker, kläder, skor, vagnar och väskor. Tusen tack till alla er som hjälpt oss på vägen till att bli föräldrar. Tack för alla kramar och lyckoönskningar det värmer gott! ❤️
🌸💕👶🏻👧🏻👧🏻💕🌸


(Jag ska bli mamma)




Kommentera här: