Våga prova

Jag har funderat över mitt "hoppjerkande" när det kommer till att byta arbete. Jag vet inte vilken ordning i rad jag bytt jobb men mitt CV fyller många A4 papper. Jag har funderat en hel del sista tiden på detta. Varför gör jag det? Byter jobb alltså. Jo det jag har kommit fram till är att jag sökt "friheten", glädjen och passionen. Har jag inte dessa enkla sanningar så förblir jag en jobbsökare som står sig med jobb. Förhoppningsvis har jag hittat rätt inriktning, det känns så i alla fall så här två veckor in i det nya arbetet. Nu blr det resande frisörsäljare som är på agendan. Ja, Classeman är lite bitter då jag kommer få köra en superfin ny bil. Jag kommer ju leva i denna bil de kommande månaderna. Min uppmuntran till dig där ute som känner sig som en hoppjerka, fortsätt hoppa tills du hittar det du söker. Se varje jobb som en erfarenhet, våga söka nya jobb och våga tacka ja till jobberbjudandet. Jag är enormt tacksam över all den rika erfarenhet jag besitter när det kommer till olika yrkesinriktningar. Jag har testat, misslyckats, lyckats och utmanats. Även om det mesta handlar om handel så kan jag ju nämna att jag började som städare av toaletter och nu har jag fått prova på jobbet som chef. Kriminalvården var nog det mest krävande, mest spännande och sämst betalda arbete jag haft. Men oj så jag fick växa som person och jobba med mina fördomar. Jag är och har varit otroligt välsignad med arbete och det är jag enormt tacksam över. Jag känner sorg för dem som inte tar sig in på arbetsmarknaden. Jag hoppas och ber för er att ni ska ta er in och få känna lika stor tacksamhet över att göra rätt för sig. Nu ska jag ladda inför våra spelningar under Jokkmokks marknad till helgen. Ha en fantastisk tisdag, -stina-

Kommentera här: