Övernaturligt...

Många dras till det övernaturliga på ett eller annat sätt. Jag också. Har alltid varit intresserad av det övernaturliga sen barnsben. Skräckfylld förtjusning. Spänning utan en tanke på konsekvenser.
Vissa följer "det okända" på teve för att de attraheras av spänningen i det övernaturliga. Andra kanske ser sådana program för att de tycker det är ren och skär trams.
En person i min närhet försökte berätta till mig att det faktiskt finns en andlig värld som vi inte ser. Nähä, säger du det sa jag och log. Självklart tror jag att det finns en värld som vi inte ser men vi kan "känna" den. Precis som vinden. Du känner den men du ser den inte. Det du kan se är dess verkningar så som flaggor som rör sig efter den, löv som virvlar omkring, höga vågor på havet...
Det finns alltid en motpol i livet, plus och minus joner, svart och vitt, gott och ont, död och liv. Det handlar mest om vad man väljer i livet. Alla har vi ett val att göra. Väljer du död eller liv? gott eller ont? svart eller vitt?

Jag fick något presenterat för mig för 10 år sedan. Det var som en present. Jag valde att öppna den och verkligen ta emot den presenten. Jag hade dock kunnat rycka på axlarna och säga: "nämen inte ska väl ja ha den här" för att sen ställa den på hyllan för att aldrig mer äns se åt den igen. Men jag är nyfiken till min natur så jag tog emot den och när jag öppnade den så blev ingenting sig likt efter det!

Från den dagen öppnade sig en helt ny värld för min ögon. Jag behövde inte längre vara ensam eller rädd för det jag inte riktigt kunde se med egna ögon. Jag valde den dagen att tro på det övernaturliga men inte på det Terry Evans talar om eller utför i det Okända utan på Jesus Kristus fullbordade försoningsverk, evangeliets genombrytande kraft, på Jesu blods kraft att få bort det som tyngde mig, på Bibelns ord av inspiration till livet med Gud och det övernaturliga liv och de manifestationer som Anden kommer med.

Behöver du gå vidare i ditt liv? Vill du lämna saker bakom dig och börja om på nytt? Du behöver inte betala inträde i kyrkan för att söka Gud eller bli av med det som plågar dig. Du behöver inte betala stora summor för att vara med om det övernaturliga. Det kan börja här och nu i ditt vardagsrum, på ditt jobb, vid ditt skrivbord...Det du behöver göra först och främst är att bjuda in Jesus i ditt liv. Säga med ett ärligt uppriktigt hjärta: ”Jesus här är jag, jag vill bjuda in dig i mitt liv”.

Han kan tala till oss på olika övernaturliga sätt men där han verkligen talar är genom ordet, alltså Bibeln. Har du ingen bibel så låna en eller gå och köp en. Det är en riktig skatt! Jag lovar dig att när du verkligen tagit steget och valt den sida som leder till himlen kommer ingenting vara som förut. Låt inte dina känslor ta över utan var beslutsam i ditt hjärta genom att följa det. Ingen kommer till fadern utom genom sonen. Du måste säga ditt ja till Jesus för att få tillträde till det allra heligaste, för det var Han som öppnade vägen dit. Han vill att du ska komma till himlen, han vill att du ska öppna ditt hjärtas dörr och låta Honom komma in i ditt hjärta (ditt liv). Så vad väntar du på?

 

Joh 14:6 ”Jag är vägen sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.”

Rom 10:9 "Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad. 10 Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning."

 

 

-Stina-



Kommentera här: