Tiden är värdefull

Nu var det bra länge sedan någon av oss skrev på bloggen. Själva konceptet tappar sin mening men det är kul att ha och få skriva av sig ibland. Även om ingen läser så är det skönt att bara få skriva.

Ekorrhjulet spinner vidare. man går till jobbet, kommer hem helt slut, äter, kastar sig i soffan somnar för att senare dra sig upp för trappan och ner i sängen för ytterligare lite sömn tills det är dax igen. Det låter så tragiskt men så är den bistra verkligheten. Men så kommer det ljuspunkter i tillvaron som igår och samma idag. Det var ett underbart budskap som Tomas förmedlade i kyrkan igår.

Han paratade om att vara en god förvaltare. Punkterna som han gick in djupare i var:

En god förvaltare- vet att förvalta sin tid väl.
En god förvaltare- vet att förvalta sina ord väl.
En god förvaltare- vet att pundet måste vara i rörelse för att producera fler pund.
En god förvaltare- vet vikten av sådd och skörd.
En god förvaltare- vet vikten att underordna sig.
En god förvaltare- vet vikten av att ledas av Guds ord.
En god förvaltare- vet att han/hon tjänar en god Gud och förvaltar därför pundet väl.

Att ta vara på tiden och förvalta det man fått. Allt har sin tid men om vi lever här och nu och gör det bästa av den behöver vi inte leva med skuld och skam.

Till dagens härliga upplevelse: Guds fantastiska skapelse som vi får njuta av och ta del av!
Tog mig äntligen ut på skidor. Riktigt härligt faktiskt. En fin tur ut på havet bort till en travbana, körde ett lopp tills en pålle kom travande förbi mig. Jag har inte riktigt fått upp farten på skidorna så jag hae inte en chans att utmana pållen men det var njutbart att se hur den arbetade. Tala om härligt. Nu går vi in i den mest underbara årstiden, vårvintern. Solen börjar värma, det blir ljusare och energin kommer tillbaka till en.

Jag förösker ägna en stund varje morgon till att läsa bibeln och lära sig mer om Guds namn. Det är riktigt spännande. Jag bär en längtan att få åka ut och tala till människor om Gud och hur fantastiskt livet är med Honom i det. Jag tänkte på det när jag åkte skidor, hur glad jag är som sa ja till Gud. En väg fylld av spännande möten med människor, livsberättelser och mirakler. En insikt i en annan värld som vi med blåttaögat inte kan se. Att få uppleva Den Helige Andes närvaro som vinden i ansiktet. Du ser inte vinden men du känner den.

Om det nu är någon som läser detta så vill jag uppmuntra dig att verkligen ta dig en funderare på vart du har Gud. Känner du honom? Kan du historien? Vad innebär ett ja till Honom?

Ett liv med frid inombords, ett liv fyllt av kärlek som övergår allt. I motgångar känner du dig starkare för Han bär dig! I framgång känner du dig tacksam för vad Han har gjort i ditt liv.

Ty så älskade Gud världen att Han utgav sin enfödde Son, för den som tror på Honom inte ska gå förlorad utan ha ett evigt liv.

-stina-

Kommentera här: