Att behålla tro när allt faller

Det är lätt att säga men svårare att uppfylla. När säkerhetslinan rycks bort (inkomsten via sitt jobb) så är det lätt att känna sig nedstämd, bitter och ledsen. Gråten sätter sig som en klump i halsen men man vill inte tappa ansiktet så det är bäst att hålla masken. För det lönars sig inte att lägga sig ner och tycka synd om sig själv, hur mycket man än vill. Det fixar sig trots allt. Hur världen än ser ut så löser det sig. Jag känner mig stark för jag är inte ensam. Jag har en som går vid min sida. När räkningarna trillar in så kopplas min tro på. I mänskliga ögon kan det se hopplöst ut men jag är så tacksam att jag kan vila i min tro. Jag vet att Gud har något för mig. Han har en plan som jag idag inte kan se men jag vet att jag vet att det kommer.

"Jag är svag men ändå stark, arm och fattig ändå rik, jag var blind men nu jag ser allt som Han gjort, allt som Han ger"

...stina...

Kommentarer:

1 Johanna:

Kram!!

2 Anonym:

Allt löser sig ska du se=)

Kram på dig!!

3 Ida:

Det är tur att vi har varandra ;) Kram på Dig :)

4 Jenny:

Det ordnar sig gumman, skickar en massa kramar!

Kommentera här: