TRÖÖÖÖÖÖÖTT!!!!

Ja, så mycket mer har jag väl inte att säga... Jo, egentligen något finns det att säga.

Men först till ämnet. Jag har just insett en svaghet som jag inte gillar i den mänskliga kroppen: Det överdrivna behovet av sömn. Jag har haft en ganska intensiv arbetsvecka med tungt fysiskt arbete. Dagarna börjar ungefär kvart i fem på morgonen och jag kommer hem runt klockan 18. När man har varit hemifrån i cirka 12 timmar vill man ju hitta på en massa saker, som att träffa folk, umgås, ut och promenera, läsa en bra bok eller andra kul saker. Det är då man inser hur trött man är och att kroppen gärna vill gå och lägga sig runt halv tio.
Den här veckan struntade jag i vad min kropp tyckte. Varje kväll har jag hållt igång och hittat på saker till runt 11 på kvällen. Ja det har funkat på jobbet, men i ärlighetens namn, det har inte gått att jobba i samma tempo som vanligt. Nu när jag sitter här på fredagkvällen och försöker få något vettigt gjort så är jag bara såååå trött och allt det där roliga man vill göra när man är ledig är som bortblåst ur mina tankar. Kroppen skriker SOV!
Så då börjar jag ifrågasätta varför kroppen vill ha så många timmars sömn. Skulle det inte bara kunna räcka med att kunna sova 3-4 timmar per natt och sen skulle man vara jättepigg. Tänk vad mycket bra saker man skulle kunna hitta på. Jaja... det är väl inte mycket att göra åt...

Har du nu kommit så här långt kan du lika gärna läsa färdigt....

I övrigt, vad har hänt sista tiden. Med tanke på det jag har skrivit ovan, så har det inte hänt så där fruktansvärt mycket, men jag fick i alla fylla år igår och den dagen firade jag med att jobba och sen umgås med några vänner på kvällen.
Presenter fick jag (hade tydligen varit snäll i år). En gemensam present fick jag och Stina tillsammans av oss; en platt skärm till datorn!!
Av Stina fick jag lite kläder (tyvärr måste jag byta dem, eftersom de var lite för stora), sen fick jag av Stina och mina svärföräldrar en extern hårddisk till datorn. Av några vänner fick jag två filmer! En vän från Jokkmokk hade skickat godis och en tidning. och sen..... jag tror inte jag har fått så mycket mer, men för mig var det här jättestort!! TACK!

Jag antar jag inte kommer få så mycket mer sagt ikväll, men har du orkat läsa hit får jag bara gratulera dig. Ha det gott nu!

--Clas--

Kommentarer:

1 Peder:

Hej på er!
Kul att höra att du tar vara på dagen
det finns så mycke man hinner med från morgonen!
Vi kommer till Uppsala runt den 23/7 vi kanske träffas då om ni är hemma.

Kommentera här: