Så gulligt med barn, eller?

Efter 6 intensiva veckor är jag och maken helt slut. 
Nu ska jag vara brutalt ärlig med er, barnen är söta när dom sover. Jag älskar dom men det har varit intensiva veckor så just för stunden är det en känsla som tagit över.

Igår var vi till sjukhuset med dem för undersökning och vi var totalt slut efter det. 
Idag brast det totalt för mig. Tillslut satt jag på hallgolvet och storbölade. 
Plötsligt blev barnen helt tysta. Lilleman som krånglat hur mkt som helst satt framför mig helt förstummad. 
Sen kom dom en och en och gav mig en kram och tillslut var det en stor unghög med mamma i mitten som hade kramkalas. 

Tålamodet tröt efter att 4 åringen varken lyssnar eller bryr sig när vi säger hennes namn. Retas med småsyskonen är hon en höjdare på vilket triggar nåt hos mig. Kalla det vad ni vill men det är så galet tålamodsprövande. 

Just nu längtar jag efter tålamod, lugn och glädje. 

Vi har varit förberedda på att det inte kommer vara lätt. Men när man är mitt i det kommer man inte alltid ihåg vad vi sagt till varandra innan vi blev föräldrar. 
Vissa av er tänker: vad var det jag sa!

Nå nå, allt är inte baby blått eller rosa. Det kan kännas rent kolsvart mellan varven. 
Det går över, jag vet. Kämpar vidare. 


Så vi satte ihop spjälsängen och buntade ihop dom. Vem har sagt att lekhage är en dålig uppfinning? 😉
Jag tror att jag ska sätta upp en grind i dörröppningen till deras rum. 😂

Barn är fantastiska bara lite påfrestande mellan varven. 😍👶🏻👧🏻👧🏻😍❤️❤️❤️


Kommentera här: