namnet över alla namn

Jag tog i morse mitt "räser" åk till jobbet...den vita faran...en liknande bil som vi hade när vi bodde och verkade i Jävre men som vi lyckades skrota helt påväg till morgonbönen i kyrkan på viadukten över E4an. Jag tror några "Jiivver" bor kommer ihåg den morgonen.
Vita faran tycker jag sämmer in rätt bra. Det är en vit golf från -86. Den gick igenom besiktningen med blankt papper vilket var riktigt skönt. Att den är vit känns ju bra i mörk tid som denna. I morse så sjöngs det nya lovsånger för full hals. Stackars Gud som är den som får lyssna till mitt eviga kraxande. Men jag tror att Han står ut för jag sjunger ju faktiskt om Honom och till Honom. Jag sjunger hellre än bra och gärna ur hjärtat. Så passa er för "räser" åket...den vita faran...om ni är ute på vägarna...rätt som det är så kanske det är dig jag ber för och Gud får röra vid ditt hjärta som Han gjort med mitt.

I tider som dessa är det så skönt att ha Guds trygga famn att vila i. När golvet rycks bort under fötterna så är Han där och bär igenom de tuffa perioderna i livet. Jesus är namnet över alla namn. Han är den fasta klippan i stormen. Han stillar oro, vrede och fyller dig med sin villkorslösa kärlek.

Om du inte vet vem du ska vända dig till så vänd dig till Jesus och inte bort från Honom. Hamnar du i knipa så ropa högt Hans namn. 

Herren välsigne dig och bevare dig
Herren låte sitt ansikte lysa över dig
och vare dig nådig.
Herren vände sitt ansikte till dig
och give dig frid.
I Faderns, Sonens och den heliga Andes namn.
Amen.

Kommentera här: