Husägare!

Då var det gjort, ännu ett vuxenpoäng är fixat...vi blev med hus för två veckor sedan. Dessvärre får vi inte flytta in förrän i slutet av november, vilket känns som en lååååång väntan. Vi köpte ett radhus på Studentvägen (porsösundet) till en bra peng :/ .
Cirkeln är sluten, min barndomskamrat Malin (trummisen från förr) och hennes kille Danne har köpt ett liknande radhus på samma gata. Eller vänta nu, de var faktiskt först att köpa.
Clas påminde mig om en lustig grej. Malin och jag har en lång historia bakom oss, vi har gått i samma klass, spelat i samma band, jobbat i samma butik, sökt till polis och är nu kriminalvåradre båda två på samma häkte! Lite coolt, eller hur?!

I morgon ska vi på besiktning av huset vilket ska bli skoj då man får se det lite längre än 20 minuter som visningen var på.

Nå väl, en vuxenpoäng till Lunds, och två återstår! (kombi och unge)

Samma dag som vi skrev på så sålde min syster sitt hus så midsommarhelgen tillbringade vi i Jokkmokk med barnpassning och städning. Jag och kidsen (3 till antal) var på Notudden och badade i sex gripande timmar. Gissa om moster Stina somnade ovaggat den kvällen. Kul hade vi, Lova(6år), Mirja(4år) och lille Albin på 15 månader, säg inte nåt till syrran men de fick äta både godis och glass på samma dag. Lunchen blev oxå godkänd av mina så vänner, jag bjöd på pizza. Ojojoj...
Vi fick med oss "lite" barnprylar hem (fyllde nästan hela bilen)...tack för piken syrran! Hon tycker nog att det är dax med en bulle i ugnen...men det får allt vänta...

Lite bilder från Jokkmokk...

     

Kommentarer:

1 Johanna:

Men grattis!!!!!!! Va kul!!!

Kommentera här: