Selfpity

Vi har alla råkat ut för det, en eller flera gånger: Självömkan. Jag tror att självömkan också kan stavas s-j-ä-l-v-i-s-k-h-e-t. Fokuset är egentligen på jag, mig och mitt. Jag mår dåligt. Jag har blivit orättvist behandlad. De skällde ut mig. Osv osv. Livet handlar inte bara om mig och mitt. Livet handlar inte enbart om människor. Livet handlar om honom däruppe. När vi får den inställningen och det fokuset blir det lättare att relatera till livet här nere. När vi inser att våra problem som ser ut som bergskedjor här nere, ser ut som små kullar när vi tittar ner på dem tillsammans med Gud.

Så till dig som läser det här, gammal eller ung: Om du går igenom tuffa passager i livet, för det gör vi ibland, glöm inte att få rätt perspektiv på saker och ting även när saker och ting skrattar dig i ansiktet.

Avslutningsvis:
Vet du inte, har du inte hört att Herren är en evig Gud, som har skapat jordens ändar? Han blir inte trött och utmattas inte, hans förstånd kan inte utforskas. Han ger den trötte kraft och ökar den maktlöses styrka. Ynglingar kan bli trötta och ge upp, unga män kan falla. Men de som hoppas på Herren får ny kraft, de lyfter med vingar som örnar. De skyndar i väg utan att mattas, de färdas framåt utan att bli trötta.
Jesaja bok 40:28-31

Blessings
Clas

Kommentera här: